Thursday, April 23, 2009

Sejauh mana kekuatan persahabatan

saya bukanlah seorang individu yang mempunyai ramai ’sahabat’, mungkin kawan-kawan tu ramailah..Sebenarnya ketika melihat profil friendster rakan yg lain.. saya melihat ada yang memberi kata2 makna yang mendalam.. Jadi rasanya tidak salah kalau dikongsikan pernyataan tu kan..

Berikut merupakan pernyataan yang menarik :-

1. "In the End, we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends” - Ini merupakan pernyataan seorang rakan chating di dalam shoutout friendster.. Kalau dibaca memang ada logiknya dalam hidup realiti ni.. Mungkin kita akan mengalami situasi berikut di mana rakan kita tidak membisu seribu bahasa.. Dan mungkin kadangkala kita akan menjadi rakan yang senyap itu.. Adakah anda begitu??

klik gambar untuk large

- Katun di atas merupakan ini ditampal oleh seorang member friendster dalam profile beliau.. Cuba kita baca apa yang tertulis dalam ayat-ayat tersebut.Mungkin ramai dari kita yang sering menjadi penglipurlara dalam perbincangan/borak-borak tanpa menjadi pendengar.. Biasanya mereka yang banyak bercerita tanpa disedari kadangkala mengeluarkan perkataan yang menyakitkan hati tanpa disedari oleh rakan-rakan.. Jadi fikirkan kembali dan nilai sejauh mana kita menjadi seorang pendengar..
3. Mengingati TEMAN tanda persahabatan,. Mengingati MATI sumber kekuatan IMAN. Mengingati AKHIRAT semulia-mulia INGATAN. Dan mengingati ALLAH itulah ketenangan.” - Ini sms dari seorang bekas rakan chating.. Memang kita sering terlupa pada mengingati MATI, AKHIRAT dan ALLAH. Yang banyak lebih mengingati teman wanita/lelaki sampai kewajipan ditinggalkan.. Wallahualam.. Mungkin kita boleh memperbaiki keutuhan kita dalam mengingati perkara-perkara diatas..AMIN.

Mungkin anda ada pernyataan menarik yang boleh kita kongsi bersama-sama.. Harap-harap persahabatan kita akan terus terjalin walaupun tanpa bersua..